هواداران تیم برتون و جانی دپ

کابوس قبل از کریسمس "Nightmare Before Christmas"

 

کابوس قبل از کریسمس(1993)

کابوس قبل از کریسمس (به انگلیسی : The Nightmare Befor Christmas) نام یک انیمیشن استاپ موشن فانتزی موزیکال به کارگردانی هنری سیلک و تهیه کنندگی تیم برتون، محصول سال ۱۹۹۳ آمریکا است. این فیلم دوبار روی سینماهای آمریکا اکران شد و هر دو بار بنر‌های تبلیغاتی فیلم را برای تماشای کودکان (با والدین) معرفی کرد و آن را بسیار تاریک و ترسناک برای کودکان معرفی کرد.

کابوس قبل از کریسمس

پوستر فیلم کابوس قبل از کریسمس
کارگردان هنری سیلک
تهیه‌کننده تیم برتون
نویسنده تیم برتون
موسیقی دنی الفمن
تدوین استن وب
درجه فیلم PG
استودیو والت دیزنی پیکچرز
تاریخ انتشار 1993 و 2006
مدت زمان 75 دقیقه
کشور Flag of the United States.svg ایالات متحده
زبان انگلیسی
صفحه در وب‌گاه IMDb

داستان

در شهر هالوین که کار تک تک شهروندان آنها ساختن شوخی های ترسناک مخصوص شب هالویناست، جک که پادشاه کدوتنبل های ترسناک و شوخی ساز محبوب شهر است از یکنواختی هالوین احساس خستگی می کند و هنگامی که تصادفا وارد شهر مخصوص عید خوش کریسمس می شود، با استفاده از ایده های عجیب، تصمیم می گیرد که کریسمس و هالوین را با هم پیوند بزند. او بابانوئلرا می رباید و خودش را به جای او می گذارد و اشتباه بزرگی می کند...

 

اکران دوباره

این فیلم در سال 2006 برای بار دوم اما این بار با کیفیت سه بعدی (3-D) اکران شد و بعد از این اکران برای اولین بار روی دیسک دی وی دی و بلو-ری رفت.

http://www.mouseinfo.com/gallery/files/1/tim.jpg

کتاب صوتی

کابوس قبل از کریسمس بیش از هرچیز یک موزیکال موفق است. (موسیقی این فیلم به همراه تمام سرود ها نوشتهٔ دنی الفمن است) فیلم دوبار روی کتاب صوتی (ساند ترک) پخش شد. یکی همان سال 1993 بر روی 20 قطعه و یکی هم در سال 2006 روی نسخهٔ جدید عرضه شد.

برخوردها

فیلم کابوس قبل از کریسمس نامزد جایزهٔ اسکار بهترین جلوه های ویژه در سال 1993 بود. (که در مقابل فیلم پارک ژوراسیک شکست خورد) فیلم به مذاق منتقدین بسیار خوش آمد چنان چه وب‌گاه «Rotten Tomatoes» به فیلم 97٪ مثبت داد و آن را بهترین فیلم تاریخ سینما در ژانر کریسمس خواند.

ق و انسانیت در او جاری و همیشهبرف می‌بارد.[نیازمند منبع]


نظرات شما عزیزان:

ماننا
ساعت2:00---26 مرداد 1393
من عاشق تیم برتونم واقعا کاراش شاهکاره
فقط یه سوال من این انیمیش و کارای دیگه شو از کجا میتونم دانلود کنم


ماننا
ساعت1:51---26 مرداد 1393
من عاشق تیم برتومم کاراش شاهکاره
فقط یه چیزی این انیکیشنو از کجا میتونم دانلود کنم


katty
ساعت16:33---24 آذر 1392
عاشقه این انیمیشنم ام.اصلن تیم برتون خدایه انیمیشن هایه نسله جدیده.فرانکن وین،کابوس قبل از کریسمس و یا عروسه مرده و یا اولین کارش وینسنت،پارانورمن و فیلمه سایه هایه تاریکی و هزاران اثره دیگه ش رو هم دیدم.فقط یه کلمه میشه درباره ش گفت:شااااااااااااااااااااااااا

زهرا
ساعت10:46---28 اسفند 1391
پس چرا برای دانلود کردن کاری نکردی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: ادوارد دست قیچی ׀ تاریخ: جمعه 2 تير 1391برچسب:تیم برتون,جانی دپ,هلنا بونهام کارتر,بیوگرافی,هلنا,کارتر,تیم برتون,جانی دپ,جانی,دپ,سوئینی تاد,فیلم,انیمیشن,آلیس در سرزمین عجایب,ملکه قرمز,ملکه,سیاره میمون ها,ماهی بزرگ,وبلاگ هواداران جانی دپ,وبلاگ هواداران تیم برتون,هواداران جانی دپ, لرد دپ,وبلاگ جانی دپ,وبلاگ تیم برتون,تولد,هری پاتر,عروس مرده,سایه های تاریک,کارگردان تیم برتون,بازیگر,Helena Bonham Carter,Tim Burton,Johnny Depp,bigraphy,تیم برتون و جانی دپ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به دنیای تیم برتون خوش آمدید

به دنیای خاص و پر رمز و راز تیم برتون خوش آمدید. در این وبلاگ جدیدترین اخبار، تصاویر و ویدئو از پادشاه دنیای فانتزی تیم برتون قرار میگیرد.


لینکهای دوستان

جستجوی مطالب